Alt-Tab.nl

Bedrijfsondersteuning

  • Home
  • Bedrijfsondersteuning
  • Interim
  • Contact

Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden van Alt-Tab Bedrijfsondersteuning d.d. 1 januari 2015

 

Artikel 1. Definities

In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:

Alt-Tab bedrijfsondersteuning: De eenmanszaak Alt-Tab Bedrijfsondersteuning, gevestigd te Wateringen. (Hierna:

Opdrachtgever: De natuurlijke of rechtspersoon die door het aangaan van een mondelinge of

Overeenkomst: De tussen ATB en opdrachtgever tot stand gekomen overeenkomst, waarvan deze

Opdracht: De door ATB te leveren prestaties omschreven in de overeenkomst of

Schriftelijk Een mededeling, vraag, verzoek of anders per brief of e-mail.

 

Artikel 2. Algemeen

1. Deze algemene voorwaarden zijn, met terzijdestelling van de eventuele algemene voorwaarden van de

opdrachtgever, van toepassing op alle betrekkingen tussen ATB en opdrachtgever welke voortvloeien uit de

overeenkomst, behoudens wanneer en voorzover in een bepaald geval blijkens schriftelijke bevestiging van ATB

andere voorwaarden zijn overeengekomen

2. Tussen ATB en opdrachtgever komt de overeenkomst tot stand op de datum waarop opdrachtgever de opdracht

zonder enige voorbehoud schriftelijk bevestigt. Bevestiging dient te geschieden binnen 14 dagen na datum van

verzending van de offerte door ATB, door middel van een door opdrachtgever voor akkoord getekende kopie van

de offerte, bij gebreke waarvan de overeenkomst ATB zich het recht voorbehoud wijzigingen aan te brengen.

3. Elke aanvulling of wijziging van de overeenkomst dient schriftelijk, ondertekend overeengekomen te worden.

 

Artikel 3. Uitvoering van de opdracht

1. ATB dient de opdracht volledig en naar behoren uit te voeren. Opdrachtgever dient hiervoor de middelen, die

benodigd zijn voor het uitvoeren van de opdracht, tijdig ter beschikking te stellen.

2. ATB zal, tenzij later anders wordt overeengekomen, aan opdrachtgever op de in de opdrachtbeschrijving vermelde

wijze en tijdstippen rapporteren en/of leveren.

3. Opdrachtgever dient, onverminderd het bepaalde in artikel 2.3., eventuele afwijkingen van de opdracht, in het

bijzonder die met betrekking tot de overeengekomen wijze van uitvoering, het tijdschema of de begroting, zo

spoedig mogelijk te melden. Meerwerk ten gevolge van de wijziging van de opdracht zal aan opdrachtgever in

rekening worden gebracht op basis van nacalculatie.

 

Artikel 4. Vergoedingen

1. Opdrachtgever betaalt voor de in het kader van de overeenkomst te leveren prestaties door ATB een vergoeding,

welke afhankelijk is van het bepaalde in de overeenkomst:

a. hetzij op een vast bedrag is vastgesteld;

b. hetzij na de uitvoering van de overeenkomst wordt vastgesteld op de in de overeenkomst genoemde wijze en

met inachtneming van het in de overeenkomst genoemde maximum bedrag.

2. De in artikel 4.1. bedoelde vergoeding is exclusief omzetbelasting. Tenzij nadrukkelijk schriftelijk anders

overeengekomen, zullen meerkosten voor bijvoorbeeld papier, portokosten, drukkosten, huur van materiaal,

telefoon- en faxkosten, reiskosten, administratiekosten, koerierskosten e.d. separaat in rekening worden

gebracht.

3. De opdrachtgever zal het verschuldigde, zoals vermeld op de factuur, betalen binnen 30 dagen na factuurdatum.

4. Bij overschrijding van de betalingstermijn door opdrachtgever is opdrachtgever in gebreke. Zonder nadere

ingebrekestelling of sommatie zal ATB over het factuurbedrag de wettelijke bepaalde rente en buitenrechtelijke

incassokosten in rekening brengen.

5. ATB is, ongeacht de overeengekomen betalingsconditie, gerechtigd om vóór de aanvang van de opdracht of

gedurende de opdracht voldoende zekerheid voor de betaling te verlangen en de start of afwerking van de

opdracht te staken als deze zekerheid niet kan worden gegeven.

 

Artikel 5. Declaraties

1. ATB kan, indien dit nadrukkelijk schriftelijk is overeengekomen, na aanvang van de opdracht telkens over een

periode van één maand een nota bij opdrachtgever indienen op basis van de in die periode werkelijke gemaakte

kosten in verband met de uitvoering van de overeenkomst.

2. ATB zal op grond van de in het eerste lid bedoelde verzoeken geen voorschotten berekenen dan tot in totaal 80%

van de totale overeengekomen vergoeding van opdrachtgever als bedoeld in artikel 4.

3. ATB zal haar eindrekening indienen binnen één maand na voltooiing van de opdracht. De rekening zal voor de

opdrachtgever herkenbaar gespecificeerd zijn, overeenkomstig de afgesproken offerte/begroting.

4. De eindrekening zal door opdrachtgever zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk 30 dagen na de factuurdatum worden

voldaan, zulks verrekend met eventuele voorschotten.

5. Indien de voortgang in de uitvoering of de levering van het werk door verzuim van de opdrachtgever of door

overmacht aan zijn zijde wordt vertraagd, kan door ATB het volledig overeengekomen bedrag in rekening worden

gebracht, waaronder begrepen de reeds gemaakte kosten van de voor deze opdracht bestemde materialen

onverminderd haar recht verdere kosten, schade en interessen te vorderen.

 

Artikel 6. Resultaten

1. Opdrachtgever kan vrijelijk beschikken over de geleverde resultaten. Onder resultaten worden onder meer

begrepen de in het kader van de overeenkomst ontwikkelde ontwerpen, beeldmateriaal, rapporten, verslagen en

overige documenten.

ATB)

schriftelijke overeenkomst met ATB een opdracht heeft verstrekt.

algemene voorwaarden integraal deel uitmaken.

respectievelijk in de bij de overeenkomst behorende beschrijving met inbegrip van

de daarin aangegeven wijze van uitvoering en het tijdschema.

 

Artikel 7. Vertrouwelijkheid

1. De aan ATB verstrekte gegevens zullen door haar vertrouwelijk worden behandeld. Het is ATB niet toegestaan

bedoelde gegevens alsmede de in artikel 6 bedoelde resultaten zonder schriftelijke toestemming van

opdrachtgever aan derden ter beschikking te stellen of anderszins openbaar te maken.

2. Het is opdrachtgever niet toegestaan de door ATB gebruikte methoden in de breedste zin van het woord zonder

schriftelijke toestemming van ATB aan derden ter beschikking te stellen of anderszins openbaar te maken.

 

Artikel 8. Uitbesteding van werkzaamheden

1. Voor de uitbesteding van werkzaamheden behorende tot de opdracht kan ATB, met behoud van haar

aansprakelijkheid, gebruik maken van door haar gecontracteerde partijen, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders

overeengekomen.

2. De uitbesteding van werkzaamheden is vermeld of zijn omschreven in de overeenkomst tussen ATB en

opdrachtgever. Contact met de in artikel 8.1. genoemde leveranciers zal uitsluitend door ATB onderhouden

worden.

 

Artikel 9. Overdracht van rechten en verplichtingen

1. Het is opdrachtgever niet toegestaan rechten of verplichtingen, voortvloeiend uit de overeenkomst geheel of

gedeeltelijk over te dragen aan derden zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van ATB.

 

Artikel 10. Tussentijdse beëindiging

1. Indien tijdens de uitvoering van de overeenkomst naar het oordeel van ATB binnen de grenzen van redelijkheid en

billijkheid aanleiding bestaat de werkzaamheden te beëindigen, is ATB gerechtigd op een na overleg met

opdrachtgever te bepalen tijdstip de overeenkomst te beëindigen.

2. In geval van beëindiging als bedoel in het artikel 10.1. ontvangt ATB van opdrachtgever een naar redelijkheid en

billijkheid te bepalen deel van de financiële vergoeding dat in verhouding staat met het op het moment van

beëindiging uitgevoerde deel van de overeenkomst, zulks met verrekening van eventueel betaalde voorschotten.

3. Indien de opdrachtgever de opdracht geheel of gedeeltelijk annuleert, is hij gehouden aan ATB alle met het oog

op de uitvoering van deze opdracht redelijkerwijs gemaakte kosten (kosten voorbereiding, opslag, provisie e.d.)

te vergoeden; alles onverminderd het recht van ATB op vergoeding wegens winstderving en overige uit de

annulering voortvloeiende kosten, schade en interessen te vorderen.

 

Artikel 11. Ontbinding

Opdrachtgever dient onverwijld aan ATB mededeling te doen:

a. indien een verzoek tot verlening van surseance van betaling of aan faillietverklaring van opdrachtgever bij de

rechtbank is ingediend;

b. indien zijn bedrijf wordt stilgelegd of geliquideerd;

c. indien opdrachtgever onder bewind of curatele wordt gesteld;

d. indien de opdrachtgever zijn betalingsverplichting niet (geheel of gedeeltelijk) nakomt.

ATB heeft in genoemde gevallen het recht de overeenkomst zonder enige ingebrekestelling of rechterlijke tussenkomst

geheel of gedeeltelijk te ontbinden, één en ander onverminderd de overige rechten die ATB op grond van de wet of

overeenkomst heeft.

 

Artikel 12. Aansprakelijkheid en vrijwaring

1. Opdrachtgever doet afstand van eventuele aanspraken jegens ATB wegens schade verband houdende met de

uitvoering van de overeenkomst. Opdrachtgever vrijwaart ATB voor aanspraken van derden verband houdende

met de uitvoering door ATB van de overeenkomst.

2. Het in artikel 12.1. bepaalde is niet van toepassing in geval van opzet en/of grove schuld van ATB.

3. ATB is niet aansprakelijk voor de gevolgen van fouten in opdracht, modellen of materialen, die door de

opdrachtgever zijn verstrekt.

 

Artikel 13. Overmacht

1. Ziekte en tijdelijke of blijvende arbeidsongeschiktheid van de medewerkers van ATB ontslaat ATB van het

nakomen van de overeengekomen leveringstermijn of van zijn leveringsplicht, zonder dat de opdrachtgever uit

dien hoofde enig recht op vergoeding van kosten, schaden en interessen kan doen gelden.

2. In geval van overmacht zal ATB daarvan onverwijld mededeling doen aan de opdrachtgever. De opdrachtgever

heeft na ontvangst van deze mededeling gedurende acht dagen het recht de opdracht schriftelijk te annuleren,

echter onder de verplichting om van ATB af te nemen en haar te vergoeden het uitgevoerde gedeelte van de

opdracht.

 

Artikel 14. Klachten

1. Reclames dienen schriftelijk te geschieden en wel binnen 14 dagen na aflevering van de opdracht.

2. Reclames als bedoeld in het vorige lid zijn slechts mogelijk voor zover de opdrachtgever het geleverde niet in

gebruik heeft genomen, heeft bewerkt of verwerkt, of op andere wijze daarover heeft beschikt.

Artikel 15. Geschillen en toepasselijk recht

1. De overeenkomst wordt beheerst door het Nederlands recht.

2. Alle geschillen, welke verband houden met de overeenkomst of nadere afspraken welke uit de overeenkomst zijn

voortgekomen zullen aan de competente rechter worden voorgelegd in het arrondissement waar de

vestigingsplaats van ATB onder valt.

3. ATB is gerechtigd de voorwaarden tussentijds te wijzigen.

4. Mocht enige bepaling van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar zijn, dan blijven de overige

bepalingen onverwijld van toepassing.

 

Alt-Tab Bedrijfsondersteuning

Duijvesteijnstraat 33

2291 RV Wateringen

 

Deze algemene voorwaarden zijn gedeponeerd bij Kamer van Koophandel Haaglanden onder nummer 27243860.

Contact

Alt-Tab
telefoon: 06 – 22 16 04 27
info@alttab.nl

Copyright © 2023 - Alt-Tab.nl - Algemene voorwaarden - Privacy